palvelut

Hyppäävä koira. Grafiikkaa.

Tarjoan monipuolisesti erilaisia palveluita koiran hyvinvoinnin tukemiseen. Asiakkaakseni ovat tervetulleita kaikenlaiset koirat aina urheilukoirista kotikoiriin. Leikkaus- ja traumapotilaiden kanssa pyrin tekemään yhteistyötä eläinlääkäreiden kanssa. Suunnitellaan yhdessä paras hoitomuoto juuri sinun koirallesi. Kysy rohkeasti myös erilaisia hoitopaketteja!

Eläinfysioterapia

Eläinfysioterapialla pyritään tukemaan eläimen toimintakykyä ja liikkumista. Omistajan haastattelun, eläimen havainnoinnin ja tutkimisen avulla saadaan asetettua fysioterapian tavoitteet. Tavoitteiden ja yksilön ominaisuuksien pohjalta valitaan fysioterapiamenetelmät, joita on useita.

Lue lisää eläinfysioterapiasta

Koiran takajalkaa hierotaan

Akupunktio

Akupunktio, jota tarjoan on tuki- ja liikuntaelinvaivoihin suunnattua hoitoa. Eläinlääkärit saavat tarjota kokonaisvaltaista akupuntiota myös muihin vaivoihin. Akupunktiolla hoidetaan mm. koiran nivelrikkomuutosten aiheuttamia kipuja sekä jäykkyyttä, ontumista ja haluttomuutta liikkua. Myös erilaisia koirien selkävikoja ja selkärangan nikamasillottuman eli spondyloosin aiheuttamia kipuja, hermojen pinnetiloista johtuvia särkyjä tai lieviä halvausoireita, kuten esimerkiksi välilevypullistumaa voidaan lievittää akupunktion avulla.

Koiraa hoidetaan akupunktiolla

Laserhoito

Laserhoito poistaa tulehdusta ja turvotusta, koska laservalon energia käynnistää soluissa kemiallisia reaktiota, jotka auttavat mitokondriota palauttamaan aineenvaihdunnan normaaliksi. Laseria käytetään erityisesti kireisiin kudoksiin, kiputiloihin, haavoihin, arpiin, jännevammoihin, nivelrikkoon ja rasitusvammoihin. Pahimmat kireydet ja vammat hyötyvät siitä, että alkuun laseria laitetaan tiheämmin tehokuurina ennen hoitokertojen harventamista tai lopettamista.

Lue lisää laserhoidosta

Koiraa hoidetaan laserilla

Terapeuttinen harjoittelu

Terapeuttinen harjoittelu tarkoittaa suunnitelmallisia liikkeitä, joita tehdään eläimen tarpeiden ja tavoitteiden mukaan. Liikkeillä voidaan pyrkiä esimerkiksi tietyn raajan käyttämiseen, tietyn lihasryhmän aktivoitumiseen tai tietyn toiminnon sujuvampaan onnistumiseen. Harjoittelua tehdään välineillä ja ilman. Välineinä voidaan käyttää erilaisia korokkeita, steppilautaa, tasapainotyynyjä ja rimoja. Harjoitteet voidaan videoida käynnillä ja saat ne myös kirjallisena. Käytössäni on myös videoliikepankki erilaisista harjoitteista ja teen uusia videoita tarpeen mukaan.

Koira seisoo tasapainotyynyn päällä

Käsittelyyn totuttelu

Käsittelyyn totuttelu voi olla monellekin eläimelle tärkeää ennen kuin päästään itse hoitoon. Pentujen on hyvä käydä tutustumassa terapeuttiin ja käsittelyyn ennen varsinaisen hoidon aloittamista. Hoidot ja tutkiminen tehdään pennun ja aran koiran kanssa koiran ehdoilla palkkioita käyttäen. Joskus voi viedä monta käyntiä ennen kuin koira rentoutuu ja löytää luottamuksen terapeuttiin. Koiraa ei tarvitse fysioterapiassa pakottaa mihinkään asentoihin, mutta parhaimman hoitotuloksen saa, jos koira osaa rentoutua kylkimakuulle. Tätä siis harjoitellaan käynneillä, mutta on hyvä harjoitella myös kotona.

Koiranpentu totuttelee käsittelyyn